Det är en motorvagn med fyraxlig enriktning, längd 13370 mm, bredd 2500 mm och höjd 3700 mm. Det fanns en konduktör och det kunde vara 105 passagerare, varav 30 sittande och 75 stående.
Det levererades 15 stycken från ASEA till Göteborg 1943 - 1944.
Denna har dörrarna på vänster sida därför att den aldrig byggdes om till högertrafik. Därför är den sällan ute i trafik. När högertrafikomläggningen kom beslutade spårvägen att inte bygga om dessa vagnar. Resultatet blev att de flesta skrotades men 211 undgick detta öde och blev museivagn tillsammans med 208.
Denna såg ut så här 1952 och var i trafik fram till 1967.
Dessa vagnarna gick länge på linje 5 innan dom ersattes av M25.
M22 211 i Spårvägssällskapet i Gårda i Göteborg 2013.
Spårvagnar och bussar på ändhållplatsen i Vågmästareplatsen i Brämaregården på 1950-talet. Om man ville ta sig vidare på Hisingen kunde man ta bussen därifrån. Buss 33 gick till Bjurslättsliden och Björlanda. Okänd fotograf.
En tur med M22 211.