torsdag 21 november 2019

LP:n Go'bitar från Svensktoppen Vol 6 från 1973

Svensktoppen är en hitlista i Sveriges Radio som sändes första gången 1962 där endast låtar skrivna av en svensk medborgare kan tävla. Den har genom åren dominerats av dansbandsmusik, schlager, visor och lättare pop och rock.





Låtar på skivan:

Py Bäckman - Rör Vid Mig
Sven-Eric Carlsson - Vänner Som Du Och Jag
Lena-Maria Gårdenäs - Räck Ut Din Hand
Sven-Eric Carlsson - Bara Du
Janne Sannemo & De Lopez - Eviva España
Clas Edmark - Livet Är Så Kort
Sven-Eric Carlsson - Ding Dong
Lena-Maria Gårdenäs & Sven-Eric Carlsson - En Bit Av Mig Själv
Lena-Maria Gårdenäs - Tom Tom Tom
Sven-Eric Carlsson - Min Sommardröm
Various - Åh, Vilka Tider
Clas Edmark - Gotland


Här är ett par av låtarna:

Clas Edmark - Livet Är Så Kort


ABBA - Åh, vilka tider (Jag vet inte vilka som står bakom "Various" så det får bli ABBA som också kom ut 1973).