På baksidan blev det stämplar som visade vilket fordon man åkt med, datum, tid, antal kuponger och återstående värde på kortet. Detta kortet har använts på spårvagn 2 och 5, och buss 25 och 85 i Göteborg.
Här kan man se den gröna stämpelapparaten i spårvagn 5 på Varmfrontsgatan i Göteborg 2008:
länstrafikbolag) för Göteborgsregionen, 1983-1999, medan Göteborgs och Bohus län fanns.
GL ansvarade för trafiken till och från Göteborg. Pendeltågtrafiken mot Alingsås och Kungsbacka ingick i GL. I samarbete med Bohustrafiken sköttes tågtrafiken Göteborg-Uddevalla-Strömstad. Trafiken inom Göteborg hanterades av Göteborgs kommun, under många år genom bolaget Göteborgs spårvägar, på 1990-talet avreglerat via trafikhuvudmannen Göteborgs stadstrafik.
Så här såg GL-tågen ut. Detta är pendeltåget mellan Alingsås och Göteborg som passerar Partille på 2000-talet. Tågmodellen kallades X10 och blev senare ombyggd och grå och kallad X11. De tågen finns i trafik än idag.
Bild från Wikipedia.